Parkinson

Pilot start in Harderwijk!

Om de Parkinson-zorg in Harderwijk te verbeteren, gaat Harderwijk binnenkort werken met een casemanager Parkinson en het communicatieplatform OZO Verbindzorg. De casemanager wordt het eerste aanspreekpunt voor Parkinson patiënten met meerdere zorgverleners om zich heen. Deze casemanager beantwoord vragen en stuurt de patiënt door naar de juiste professional. Via OZO Verbindzorg wordt vervolgens afgestemd tussen zorgverleners. 

Waarom deze pilot?

Uit een enquête in 2019 bleek dat patiënten de Parkinson-zorg in de basis goed vinden, maar dat er verbetering mogelijk was wat betreft de regie van de patiënt, versnippering van zorg en onduidelijkheid over afspraken. Door een casemanager in te zetten ontstaat er meer duidelijkheid en heeft de patiënt altijd een aanspreekpunt.

Data

De pilot start op 1 november en wordt tussentijds geëvalueerd in het voorjaar van 2021.

Meer informatie?

Neem contact op met David Kerkhof, projectleider van dit project, via dvkerkhof@raedelijn.nl.

Gezond Veluwe maakt gebruik van cookies.

We gebruiken noodzakelijke cookies om onze website goed te laten werken. Met jouw toestemming plaatsen wij statistische cookies die worden gebruikt om de website te testen en te verbeteren. Als je marketingcookies accepteert delen we informatie over jouw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Geef hieronder aan welke categorie cookies we mogen plaatsen.

Lees meer

Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Lees meer

Statistische cookies helpen eigenaren van websites begrijpen hoe bezoekers hun website gebruiken, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren.

Lees meer

Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker. Deze advertenties worden zo waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.