We hebben veel hulp gehad van de CJG-medewerker!
Ervaringsverhaal uit de pilot Jeugd: moeder en zoon (9 jaar).
“Onze zoon was snel afgeleid op school, daarom wilde zijn juf een gedrags- en intelligentietest laten doen. Daarvoor hebben we de huisarts gebeld. De doktersassistente gaf aan dat dit gewoon in de huisartsenpraktijk kon (bij CJG-medewerker Anje). We konden daar heel snel terecht dus dat was fijn.”
De procedure
“Anje heeft na het gesprek een doorverwijzing naar de GGZ geregeld. Ze heeft dat heel snel gedaan. Ook heeft ze de wachttijden voor ons uitgezocht. De wachttijden bleken vanuit de GGZ helaas langer dan verwacht. Om toch verder te kunnen hebben we via school dezelfde test gedaan als die we bij de GGZ wilden doen.
Op basis van de uitkomsten van de test via school heb ik op de CJG website gekeken wat we zelf al konden doen. Daarover heb ik toen met Anje overlegd. Ik wist dat Anje op een vaste dag en tijd in de huisartsenpraktijk is, daarom was het makkelijk om een afspraak in te plannen. Na dat gesprek hebben we onze zoon opgegeven voor Kracht Kids, een training van het CJG voor kinderen. Het is nu door corona helaas wel even wachten tot we daarmee kunnen starten.”
‘Ze woog alle opties goed af, zonder je te dwingen in een bepaalde richting’
Een fijne hulp
“We hebben ontzettend veel hulp gehad van Anje. Het was sowieso fijn om een laagdrempelige mogelijkheid te hebben om even iets te kunnen bespreken en van gedachten te kunnen wisselen. Daarnaast handelde Anje heel snel en stond ze ook voor mijn eigen ideeën open. Ze bekijkt het idee van alle kanten. En geeft niet direct een ‘ja’ of ‘nee’. Ze woog alle opties echt goed af, zonder je te dwingen in een bepaalde richting. Ze gaf je ruimte om te denken. Daarnaast hield zij ook de juffen van mijn zoon om de hoogte. Ook in het gedrag van mijn zoon zit al verbetering, het gaat nu beter op school. Iets waar we erg blij mee zijn!”