GezondVeluwe

De functies van OZOverbindzorg

In de regio Noordwest Veluwe wordt de samenwerking ondersteund door OZOverbindzorg, een platform waarop zorgprofessionals interdisciplinair communiceren rondom de zorg voor cliënten. Afgelopen zomer deed Raedelijn-stagiair Chantal van der Heijde in opdracht van GezondVeluwe onderzoek naar het gebruik van OZOverbindzorg onder zorgprofessionals. Wat zijn de sterke punten en de mogelijkheden? We delen ze graag met je. Daarnaast pakt OZO de verbeterpunten op en werkt continu aan doorontwikkeling van het platform en de bijbehorende service.

Wat waarderen zorgprofessionals aan OZO?

Uit diverse interviews met zorgprofessionals werden de volgende drie meest genoemde punten als positief ervaren in de samenwerking:

  1. OZO is een gebruiksvriendelijk en uniek platform om zorg te coördineren
  2. OZO bespaart tijd
  3. Met OZO kun je veilig online communiceren

Praktische tips: wat maakt OZO nu al mogelijk?

We delen graag enkele mogelijkheden uit het onderzoek die als vraag of wens naar voren kwamen, maar die al mogelijk zijn met OZO. Ontdek wat je nog meer met het samenwerkingsplatform kan.

  1. Kan een mantelzorger aan meerdere cliënten worden gekoppeld?
    Om te voorkomen dat een mantelzorger dubbele accounts krijgt, kan één mantelzorgeraccount worden gekoppeld aan meerdere cliënten. Hiervoor hoeven alleen maar exact dezelfde gegevens ingevoerd te worden en de vergelijkbare persoon te worden geselecteerd.
  2. Kan ik ook zoeken op professional in plaats van organisatie?
    Dat kan. In het cliëntprofiel vind je het kopje ‘zoek professional of team op naam of functie’. Klik op het potloodje om een professional te zoeken.
  3. Ik wil een gesprek/bericht verlaten, kan dat?
    Ga naar het bericht dat je wilt verlaten, klik op de drie puntjes naast de titel en selecteer ‘Verlaat bericht’. Bevestig je keuze door op ‘Oké’ te klikken. Er verschijnt vervolgens een automatisch bericht voor de andere deelnemers waarin staat dat jij de berichten niet meer leest.
  4. Kan de cliënt ook zelf metingen invoeren?
    Ja, dat kan. Hiervoor hebben wij verschillende modules die je in het cliëntprofiel kunt activeren. Dit zijn bijvoorbeeld de modules: thuismetingen, dagcurve, maar je kunt ook denken aan vragenlijsten en behandelwensen.
  5. Welke koppelingen zijn er al met OZO?
    OZO heeft op dit moment met de volgende systemen een (Single Sign-On (SSO)) koppeling: CGM Huisarts (MIRA), Medicom, Bricks Huisarts (TetraHis), Promedico ASP, Nedap ONS en HIX van Chipsoft. Ook koppelen we met Microsoft Office 365 (Microsoft Entra – voorheen Azure) en Google Workspace. Het is ook mogelijk om via OZO wondmaterialen te bestellen bij Excen via hun portaal PatDoc. Neem contact op met het systeem waarmee je een koppeling wilt, of vraag binnen je eigen organisatie naar de mogelijkheden.
  6. Mailvoorkeuren aanpassen
    Wil je geen e-mails ontvangen wanneer een actie voor je klaarstaat, dan kun je deze uitzetten in jouw cliëntprofiel.

Heb jij ideeën of verbeterpunten?

Heb je nog vragen of wil je meer informatie over OZO, neem dan contact op met de helpdesk van OZOverbindzorg via helpdesk@ozoverbindzorg.nl of bel naar 088-6030800.

Meer lezen over het onderzoek?

Wil je meer lezen over het onderzoek van Chantal van der Heijden? We schreven er al eerder een artikel over op onze website ‘Heldere adviezen na stage-onderzoek naar gebruik OZOverbindzorg‘.

Gezond Veluwe maakt gebruik van cookies.

We gebruiken noodzakelijke cookies om onze website goed te laten werken. Met jouw toestemming plaatsen wij statistische cookies die worden gebruikt om de website te testen en te verbeteren. Als je marketingcookies accepteert delen we informatie over jouw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Geef hieronder aan welke categorie cookies we mogen plaatsen.

Lees meer

Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Lees meer

Statistische cookies helpen eigenaren van websites begrijpen hoe bezoekers hun website gebruiken, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren.

Lees meer

Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker. Deze advertenties worden zo waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.